Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Joga - piękno ciała i duszy

Joga to jedna z najstarszych dyscyplin duchowych na świecie, powstała w Indiach tysiące lat temu. Służy rozwojowi osobowości, dzięki jednoczesnemu zaangażowania ciała, umysłu i duszy.

 W dosłownym tłumaczeniu, słowo joga oznacza: scalić, połączyć. Praktykując jogę integrujemy umysł, ciało i ducha w jedną całość. Podczas ćwiczenia pozycji jogi, zwanych asanami, uwalniamy się z psychicznych i fizycznych stresów i napięć. Jogę może uprawiać każdy. Asany aktywizują wszystkie części ciała, napinają i tonizują mięśnie i stawy, kręgosłup i cały układ kostny. 

 Unikalną zaletą jogi jest fakt, że nie działa tylko powierzchownie. Aktywizuje i wzmacnia wszystkie wewnętrzne narządy, gruczoły oraz nerwy, dzięki czemu pozostają one w zdrowiu. W jodze niezmiernie istotne jest oddychanie. Ćwiczenia oddechowe zwane pranayama, ożywiają ciało i   regulują czynności mózgu. Dzięki nim zachowujesz spokój i świeżość umysłu. A pozytywne myślenie oraz medytacja, które są równie istotnym elementem jogi, dają umysłowi siłę, polepszają koncentrację, a także jasność myśli.

Doskonałe zdrowie

 Systematyczne praktykowanie jogi zwiększa siłę, sprawność i elastyczność mięśni, usprawnia pracę serca i płuc, wzmacnia kości, normalizuje i polepsza pracę jelit i systemu odpornościowego człowieka. Daje nam umiejętność radzenia sobie z problemami, stresem i nowymi wyzwaniami. Doskonale wpływa na metabolizm i reguluje poziom cholesterolu. Łagodzi między innymi objawy artretyzmu, osteoporozy, otyłości, astmy, chorób serca, uzależnień, bólu pleców, problemów z kolanami, depresji, problemów z zatokami i bólu głowy.

Piękne ciało

 Joga jest również świetnym sposobem na utrzymanie ładnej sylwetki. Praktykując asany, angażujemy do pracy wszystkie – również te najmniejsze, najbardziej schowane – mięśnie. Podczas wykonywania asan, jednocześnie rozciągamy ciało, co sprawia, że mięśnie wydłużają się i zyskują smukły kształt. Taki optymalny efekt o wiele trudniej osiągnąć, stosując inne rodzaje aktywności fizycznej.
 Pozycje odwrócone, takie jak stanie na głowie, czy świeca, zwiększają ukrwienie płuc i mózgu oraz odciążają nogi i serce. Nacisk jamy brzusznej na przeponę wzmacnia zarówno ją, jak i serce. Pozycje odwrócone bardzo dobrze wpływają na jakość snu, są katalizatorem stresu i źródłem odprężenia.
 Skręty to asany, które są świetnym masażem dla mięśni i organów wewnętrznych. Uciskając i stymulując organy i mięśnie, dostarczamy im dotlenioną krew i składniki odżywcze, a także pozbywamy się toksyn. Skręty niwelują ból kręgosłupa i problemy z biodrami. Pięknie wyszczuplają talię.
 Skłony w przód powodują ucisk jamy brzusznej, co ma doskonały wpływ na przemianę materii i zmniejszenie obwodu talii. Jednocześnie rozciągają tylne organy, czyli równoważą pracę ciała. Uspokajają umysł i mają korzystny wpływ na nerki i nadnercza, dzięki czemu zmniejsza się zmęczenie i uzyskujemy przypływ nowej energii.
 Wygięcia w tył również uciskają nerki i nadnercze. Jednocześnie rozciągają organy z przodu ciała, które dobrze się tonizują. Usprawniają pracę serca i płuc, zwiększając dopływ krwi i tlenu do komórek.

Świetny seks

 Praktyka jogi wzmacnia układ rozrodczy kobiet, łagodzi dolegliwości menstruacyjne, objawy przed i w trakcie menopauzy. Jest również zbawienna dla mężczyzn, zmniejszając ryzyko chorób prostaty i gruczołów limfatycznych. Doskonale wpływa na udany seks u obu płci, ponieważ asany tonizują organy obrębu miednicy i mięśni krocza – dotleniając je i zwiększając ich ukrwienie – oraz chłonność składników odżywczych. To powoduje, że obszary te są bardziej wrażliwe na bodźce w czasie stosunku płciowego. A ponadprzeciętna elastyczność, którą zyskujemy praktykując jogę, pozwala na korzystanie z najbardziej wymagających pozycji seksualnych i ułatwia nam ruchy frykcyjne.